Hoe slecht zicht leidde tot goeie inzichten

In Nederland hebben wij Johan Cruijff voor onze oneliners. Iedereen kent het beroemde “elk voordeel heb zijn nadeel”. Murtaza Hamid (40) uit India heeft eens te meer bewezen dat Cruijff het soms zo slecht niet ziet ;). Jaren lang runde Murtaza slechtziend door retinitis pigmentosa zijn familiebedrijf in de verhuur van motorvoertuigen. Hij werd vaak afgezet door klanten die gebruik maakten van het feit dat hij slecht ziet. De stopten dan een biljet met een lagere waarde tussen de biljetten met een hogere waarde en meer van dergelijke trucjes. Om dit probleem te verhelpen begon Murtaza een online bedrijf voor de verhuur van voertuigen, waarbij de betaling ook online wordt afgedaan. Hierdoor kunnen mensen geen gebruik meer maken van zijn slechte zicht. Met het aanpakken van zijn nadeel (slechtzienheid) kwam een groot voordeel, namelijk een grote groei van zijn bedrijf door het betreden van de online markt. Hiermee sluit hij aan bij de grote groei van online bedrijven in India en plukt hij daar vroegtijdig de vruchten van.

Lees hier het volledige artikel: A salute to the ‘vision’ of visually impaired

0 reacties

Een reactie versturen