Ogen ontspannen

Je ogen ontspannen is het allerbelangrijkste op jouw weg naar een natuurlijk beter zicht. Wanneer jij extra gaat proberen om iets te zien, zorg je er alleen voor dat je zicht minder wordt. Elke vorm van spanning is van negatieve invloed op je zicht. Om de spanning te verminderen zul je dus moeten leren ontspannen. Enerzijds zijn hier een heel aantal oogoefeningen voor, maar anderzijds zijn er ook een heleboel dingen die je kunt aanleren om in het dagelijks leven te doen, die jou kunnen helpen om te ontspannen. De makkelijkste van deze oefeningen is palmeren, hiermee kun je in zeer korte tijd je ogen ontspannen.

ontspannen rondkijkenProbeer niet te zien, en zorg dat het automatisch gaat

Het klinkt heel erg gemakkelijk. Denk niet aan je ogen en je zicht, en je zult merken dat je automatisch beter gaat kijken. Maar juist nu je met de VolZicht methode bezig bent, en wilt proberen op een natuurlijke wijze je zicht te verbeteren, is het erg lastig om er niet aan te denken. Dit is het lastigste gedeelte wanneer je bezig bent met natuurlijk zien.

Als je denkt aan automatisch beter kijken, dan heeft dit ook te maken met zie-gewoontes. Er zijn een aantal verkeerde zie-gewoontes die je af zou moeten leren. Dit gaat uiteraard niet automatisch, en hieraan zul je moeten werken. Deze stap komt dan ook voordat je begin met het “vergeten van je ogen en je zicht”.

Kijken vergelijken met andere bezigheden

Stel dat je voetballer bent, je staat in de spits. Als je een grote kans krijgt, waarbij je in enkele momenten moet beslissen wat je doet, zul je veelal een goal scoren. Wanneer er zich echter een situatie voordoet waarin je in kansrijke positie komt, en je te veel tijd hebt om na te denken, gaat de bal er vaak niet in. Het zelfde geldt voor presenteren. Wanneer je bijvoorbeeld een verplichte presentatie voor je studie geeft, over een onderwerp waarin je minder interesse hebt, dan zal dit met horten en stoten gaan. Wanneer je echter je vrienden over je vakantie verteld, weet je alle details zo uit je mouw te schudden. Ook hier ligt de sleutel in ontspanning. Wanneer je iets automatisch doet, zonder er al te veel bij na te denken dan zul je het (je raadt het al) ontspannen kunnen doen, en doorgaans een beter resultaat halen. Dit geldt (misschien wel het meest van alles) bij kijken.

Als je goed ziet denk je niet aan je ogen

De spanning op de ogen komt eigenlijk alleen voor bij mensen geen perfect zicht hebben. Wanneer je alles goed ziet, dan denk je niet eens aan je zicht of je ogen. Wanneer je iets niet kunt zien omdat het te verweg is, zul je niet proberen dit toch scherp te zien door met je ogen te knijpen. wanneer je geen perfect zicht hebt, zul je vaak dingen toch proberen te zien door meer moeite zoen. Dit zorgt op termijn alleen maar voor slechter zicht. Dit is een situatie waar je moeilijk uit kunt komen, omdat het slechte zicht juist voor meer spanning zorgt. Als je dit leest ben je waarschijnlijk al begonnen met het op een natuurlijke wijze werken aan beter zicht middels een rasterbril of de VolZicht Methode, of zelfs beide. Dit is fantastisch. Het doel van deze website en mijn bedrijf is, om zo veel mogelijk mensen in te leiden in de VolZicht Methode en het gebruik van rasterbrillen. Hiermee wil ik een tegensignaal bieden aan alles wat we van jongs af aan leren over het dragen van een bril en het zicht, en waardoor we alleen maar slechter zien. In deze tijd van computers, telefoons en boeken is naar mijn mening nog meer van belang om hier vanaf te weten.

Leer je ogen ontspannen

Voor het behoud van jouw ogen is het echt belangrijk dat je ze ook gaat ontspannen. Ontspanning is essentieel voor herstel. 

Je ogen gaan daarna weer prettig aanvoelen, fris eruit zien en beter zien.

Ontspanning voor je ogen is niet moeilijk. Luister naar de oefeningen en ik laat je precies ervaren hoe jij je ogen kunt ontspannen. Het zal je direct rust in je ogen geven, waardoor je kunt merken dat je beter gaat zien, beter gaat slapen en je prettiger gaat voelen in je lijf.

Ervaar zelf gezondere ogen na deze 5 korte oefeningen. Nu tijdelijk met 40% korting.

Klik hier voor de oefeningen 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *